
Gamebedrijven kunnen op verschillende manieren geld verdienen.
-
De game aanbieden met een vastgestelde verkoopprijs
-
De game aanbieden met een vastgestelde verkoopprijs en een aanvullend abonnement (pay-to-play)
-
Gratis de game aanbieden met aanvullende in-game aankopen (freemium of pay-to-win)
-
Gratis de game aanbieden met een aanvullend abonnement
- Gratis de game aanbieden met reclame
Waarom zijn games zo interessant voor de reclameindustrie?
Reclamemakers vinden games interessant om verschillende redenen:
- Games hebben een lange levensduur. Ze worden vaak meer dan één keer gespeeld. Zo kan de reclame vaker en langer getoond worden.
- De reclame is verbonden met de inhoud van de game. Daarom is het moeilijk om de reclame over te slaan of te blokkeren.
- Games bieden interactieve mogelijkheden voor reclame. Gamers kunnen merken gebruiken en uittesten in een game. Zo besteden gamers meer aandacht aan het merk en zullen ze de reclame beter onthouden.
- De reclame is ontspannend. Games zijn leuk en uitdagend. Merken worden dan met deze leuke ervaring geassocieerd.