Overslaan en naar de inhoud gaan
MediaNest, website voor ouders over mediaopvoeding
MediaNest - Thema's
Thema's

Ontdek al onze thema's van sociale media, gaming, cyberpesten tot reclame en privacy

MediaNest - Leeftijden
Leeftijd

Zoek op de leeftijd van je kind,

van 0 tot 18 jaar!

Gaming

Op welke manieren verdienen gamebedrijven geld?

Gamebedrijven kunnen op verschillende manieren geld verdienen.

  • De game aanbieden met een vastgestelde verkoopprijs

  • De game aanbieden met een vastgestelde verkoopprijs en een aanvullend abonnement (pay-to-play)

  • Gratis de game aanbieden met aanvullende in-game aankopen (freemium of pay-to-win)

  • Gratis de game aanbieden met een aanvullend abonnement

  • Gratis de game aanbieden met reclame

Waarom zijn games zo interessant voor de reclameindustrie?

Reclamemakers vinden games interessant om verschillende redenen:

  • Games hebben een lange levensduur. Ze worden vaak meer dan één keer gespeeld. Zo kan de reclame vaker en langer getoond worden.
  • De reclame is verbonden met de inhoud van de game. Daarom is het moeilijk om de reclame over te slaan of te blokkeren.
  • Games bieden interactieve mogelijkheden voor reclame. Gamers kunnen merken gebruiken en uittesten in een game. Zo besteden gamers meer aandacht aan het merk en zullen ze de reclame beter onthouden.
  • De reclame is ontspannend. Games zijn leuk en uitdagend. Merken worden dan met deze leuke ervaring geassocieerd.