Overslaan en naar de inhoud gaan
MediaNest, website voor ouders over mediaopvoeding
MediaNest - Thema's
Thema's

Ontdek al onze thema's van sociale media, gaming, cyberpesten tot reclame en privacy

MediaNest - Leeftijden
Leeftijd

Zoek op de leeftijd van je kind,

van 0 tot 18 jaar!

Gaming

Waarom bevatten games reclame?

De populariteit van games trekt de aandacht van reclamemakers. Omdat ze met games een groot aantal mensen kunnen bereiken, is het voor reclamemakers interessant om reclame te maken voor hun product in een game. Reclame is bovendien ook interessant voor gamebedrijven, die zo extra inkomsten krijgen om games te maken.

Wist je dat ...

Kinderen houden merkvoorkeuren en gewoontes soms tot ze volwassen zijn. Reclamemakers hopen om kinderen op een jonge leeftijd aan zich te binden.

Steeds meer digitale games worden (deels) gefinancierd door reclame-inkomsten. Deze games zijn ook gericht op kinderen en jongeren en maken steeds meer gebruik van verschillende vormen van reclame.

Kinderen en jongeren zijn een belangrijke doelgroep van reclamemakers omdat kinderen en jongeren ...

  • vaak ‘eigen’ zakgeld krijgen waarmee ze vaak zelf beslissen wat ze aankopen
  • invloed hebben op de aankopen van hun ouders
  • later volwaardige consumenten worden